Üye Ol / Giriş yap

MEHMET CENGİZ TÜMER 23.02.2019

ALSACE ŞARTAP ROTASI; BÖLÜM 2

MONT SAINTE – ODİLE, ITTERSWILLER, DAMBACH, HAUT KOENIGSBOURG

Üçüncü günümüz en yoğun programımızın olduğu gündü. Valizlerimizi aracımıza yükleyip Strasbourg’daki otelimizden ayrılıyoruz. Bugün navigasyonda ilk rotamız Mont Sainte Odile. Bir dağın tepesindeki manastır.. Köy yollarında mısır tarları ve sonrasında bağların arasında küçük sevimli ve çiçeklerle bezenmiş köylerden geçerek yolumuza devam ediyoruz. Bir yol ayrımında sapağı kaçırıyoruz ve yüz metre sonra kendimiz sevimli bir kent kapısında buluyoruz.

( Boersch )

Boersch. Ve programı bir kez daha deliyoruz. Aracımıza köyü baştanbaşa geçtikten sonra – çünkü park yeri bulamıyoruz.- çıkış kapısının dışında park yeri bulabiliyoruz. Rengârenk orta Avrupa mimarisindeki evlerin ortasından yürüyerek köy meydanına iniyoruz.

Köy meydanında yaşlı bir Fransız teyze bize kilisenin bahçesindeki aziz heykeli hakkında Fransızca bir şeyler anlatıyor. Anlamadığımızı görmesine rağmen büyük bir çabayla vücut dilini de kullanarak anlatmaya devam ediyor. Anladığımız kadarıyla bu aziz köyün koruyucu azizi imiş. Köy meydanındaki stanttan Sainte Odile bölgesi ile ilgili broşürler alıyoruz. Bu broşürler gezimizin bu bölümüne yeni bir bakış açısı getirmemize neden oluyor. Sainte Odile aslında sadece dağdaki manastır değilmiş. Sainte Odile; bu azizin koruyuculuğunu yaptığı bölgenin adı. İrili ufaklı 12 köyü içeriyor. Özellikle şarabın ve şarap tadım merkezlerinin en çok bulunduğu yer. Özellikle Ottrott ve Rosheım de çok sayıda olmak üzere hemen hemen her köyde şarap tadım merkezi var. Rosheım’ı geçmiştik ama Ottrott yolumuzun üstündeydi, rotamızı buraya ve buradaki şarap tadım merkezlerine çevirdik.

(Ottrott )

Ottrott dağların eteğindeki düzlüğe geniş bir şekilde yayılarak kurulmuş bir köy. Köyün çevresinde daha çok modern –fakat zevkli- evler köyün merkezine ilerledikçe yöresel mimariye dönüyor. Yine sevimli, rengârenk ve çiçeklerle bezenmiş.

Önce kilisenin hemen altında köyün girişindeki çok sevimli bir binadaki turizm ofisine giriyoruz. Hoş sohbet bir bayandan bayağı detaylı bir bilgi alıyoruz. Köydeki üç tadım merkezinden şu an ikisi açıkmış. Hemen yakınımızdakine giriyoruz. Son derece sevimli bir şarap evinde son derece sevimsiz bir kadınla karşılaşıyoruz. İngilizce bilmiyor ya da konuşmuyor. Altı kişiye üç kadeh çıkardı ve iki cins şarap tadımı yaptırdı. Ama gayet gönülsüzce. Eh biz yine de teşekkür ederek şarap almadan çıktık.

Diğer tadım yeri köyün aşağısında, sevimli bir avludaki maket gibi evin mahzenindeydi. Avluda kimse yoktu, zili çaldık. İki saniye sonra bizim rahmetli Ahmet Mete Işıkara gibi askılı pantolonuyla bir amca geldi ve hoş geldiniz diyerek bir dakika müsaade isteyip eve çıktı. Bir dakika sonra anahtarla inip mahzeni açtı ve üzerine pötikareli örtü serili masanın etrafına bizi davet etti. Hepimize bir kadeh verdi. İki şişe şarap getirdi önce biri hakkında bilgi verdi ve kadehlerimize bölüştürdü. Nasıl degüstrasyon yapacağımızı güzelce tarif edip tatmamızı istedi. İkinci şişeden de tadım yaptıktan sonra üç şişe şarap kucağımızda ayrılıyoruz sevimli ev sahibimizden.

Bir sonraki durağımız Mont Sainte- Odile. Ottrott’tan sonra içine ışığın sızamadığı orman yolunda dağın zirvesine tırmandık. Geniş bir Alsace coğrafyasını kuş bakışı gören etrafı dik kaya yamaçlarla çevrilmiş tepeye kartal yuvası gibi kurulmuş manastır. Manastırın ana binası bugün otel olarak kullanılıyor. Ana binanın yanındaki binada da üç restoran ve sergi salonu bulunuyor. Dik kayalıkların üzerinde manastırı çepeçevre saran yürüyüş yolu ve duvarların çevirdiği bahçede Melekler Şapeli ve Gözyaşı Şapeli bulunuyor. Ottrott’taki şarap tadımı yaptığımız yerdeki sevimli amca; eğer Gözyaşı Şapelinde sessizce dua edersek oradaki ruhaniyeti hissedebileceğimizi söylemişti.

Daha çok öğrenci kantinine benzeyen sel servis restoranda Mezgit tava ve patates kızartmasından oluşan menümüz ( 7 € ) ile öğle yemeğimizi yiyoruz. Bu restoran 12.00 ile 14.00 arası yemek veriyor. Bu saatler dışında içecek ve aperatif atıştırmalıklar bulabilirsiniz.

Uydunun bile Navigasyonu görmediği sık ormandan tekrar ovaya iniyoruz ve Itterswiller’ye doğru direksiyon kırıyoruz.

Itterswiller, genişçe bir sırtın üzerinde iki üç kilometrelik bir yolun iki kenarına sıralanmış rengârenk evlerden, şarap dükkanlarından, şarap tadım merkezlerinden oluşuyor. Yolun sağında üzeri bağlarla dolu yamaçlar aşağılara uzanıyor. Ana cadde belli aralıklarla asmaların oluşturduğu taklarla süslenmiş. Bu yol üzerinde yaklaşık on, on beş tane şarap tadım merkezi var. Biz ikisini denedik.

(Itterswiller)

Şimdiki rotamız 1500 yılından ortaçağdan kalma evleri ile Dambach. Şehrin üç kapısından biri olan kuzey kapısından giriyoruz. Bizim girdiğimiz kapı Neuthor, diğer kapılar Unterthor ve Grendelthor.  Aracımızı kapının hemen dışındaki otoparka bırakıp kapıdan yürüyerek geçiyoruz. Köyün nispeten yeni caddesinden ara sokaklara dalıp Sinagog, Ayı Çeşmesi “ Stockbrunne”, Rönesans evi, büyük yola taşan ahşap balkonları ile ortaçağ evlerinin ve de turizm ofisinin olduğu küçük sevimli meydana geliyoruz. Turizm ofisinden hem harita alıyoruz hem de köy hakkında bilgi. Şehri en güzel şehrin girişindeki sağdaki tepede bulunan St. Sebastian Chapel’inden görebileceğimizi öğreniyoruz. Meydandaki kafelerden birinde -İngilizce konuşan nadir Fransızlardan orta yaşlı bir teyzemin işlettiği kafede- hem kahve molası veriyoruz hem sohbet ediyoruz. Kahve sonrası yine ara sokaklardaki ortaçağ evlerinin arasında otoparka ulaşıyoruz. Aracımızı alıp hemen 300 metre yukardaki şapeli ziyaret ediyoruz.

(Haut Koenigsbourg)

Bugünkü programı epey aştık. Selestat’ı ertesi güne aktarıp son ziyaretimizi Haut Koenigsbourg’a planlıyoruz. Saat 17.00 e yaklaştı. Tüm bloglarda yolunun güzelliğini okuduğum şatoya tırmanmaya başlıyoruz. Yaklaşık yarı saatlik sık ve koyu orman tolunda tırmanıp zirveye varıyoruz. Tek tesellimiz gün içinde çok yoğun olan ve zaman zaman iki saatlere varan tırmanışı kısa sürede yapmak ve park yeri bulabilmek oldu. Şato tüm Alsace ovasını panoramik görecek bir şekilde kırmızı tuğladan yapılmış. En son ziyaretçiyi 17.30 da aldıkları ve kapıyı da 18.30 da kapattıkları için şatonun içine giremedik. Dışarıdan fotoğrafladık ve ortaçağ bahçesini gezebildik. Zaten bu destinasyonda amaç hedef değil yoldu ve biz de bunu sıkıntıya düşmeden başarmıştık.

Şimdi istikamet Colmar ve Colmar Ibıs Budget.

*Devam edecek

*Yazı ve fotoğraflar: Mehmet Cengiz TÜMER

3589
Yorum yap
MEHMET CENGİZ TÜMER
Diğer yazıları
HÜZÜNLÜ VE YALNIZ BİR KRALIN İZİNDE 26.10.2018 tarihinde yayınlandı ve 5048 kez okundu.
POMPEİ: ŞEHVETİN ATEŞİYLE KÜLLERE GÖMÜLEN KENT 15.11.2018 tarihinde yayınlandı ve 10374 kez okundu.
BİR GECE BEKÇİSİNİN PEŞİNDE MASAL KASABA; ROTHENBURG O.D T 28.11.2018 tarihinde yayınlandı ve 3613 kez okundu.
ROMANTİK YOL ROTASINDA BİR KÜÇÜK PRAG; WURZBURG 16.12.2018 tarihinde yayınlandı ve 3856 kez okundu.
BU DA CABASI; HEİDELBERG 01.01.2019 tarihinde yayınlandı ve 6195 kez okundu.
YENİCE ORMANLARI: YEŞİL SIĞINAK 15.01.2019 tarihinde yayınlandı ve 8253 kez okundu.
ALSACE ŞARAP ROTASI: BÖLÜM 1 12.02.2019 tarihinde yayınlandı ve 4813 kez okundu.
ALSACE ŞARAP ROTASI, BÖLÜM 3: BİR AYI PENÇESİNİN İZİNDE SELESTAT 13.03.2019 tarihinde yayınlandı ve 3849 kez okundu.
GELİNCİĞİN HÜZNÜ 12.04.2019 tarihinde yayınlandı ve 3955 kez okundu.
ERNEST HEMINGWAY’İN İZİNDE KÜBA 06.06.2019 tarihinde yayınlandı ve 4923 kez okundu.
DEVRİMİN 60. YILINDA KÜBA 13.06.2019 tarihinde yayınlandı ve 3970 kez okundu.
KÜBA'DAN PORTRELER 13.06.2019 tarihinde yayınlandı ve 3286 kez okundu.
BİR GAUDİ KLASİĞİ: CASA MİLA YA DA LA PEDRERA 13.11.2019 tarihinde yayınlandı ve 4025 kez okundu.
EAST SIDE GALLERY, BERLİN DUVARI 29.01.2020 tarihinde yayınlandı ve 4788 kez okundu.
GİZEMLİ BİR ANTİK YERLEŞİM: GERGA 01.02.2020 tarihinde yayınlandı ve 4256 kez okundu.
BİR DARK TURİZM ÖRNEĞİ: SACHSENHAUSEN MEMORIAL AND MUSEUM 01.02.2020 tarihinde yayınlandı ve 4135 kez okundu.
İYON GEZGİNLERİ ; GİRİŞ 24.03.2020 tarihinde yayınlandı ve 4294 kez okundu.
İYON GEZGİNLERİ.1; PHOKAİA / FOÇA 03.06.2020 tarihinde yayınlandı ve 3325 kez okundu.
İYON GEZGİNLERİ.3; KLAZOMENAİ İLK ZEYTİNYAĞI İŞLİĞİ 01.07.2020 tarihinde yayınlandı ve 6157 kez okundu.
İYON GEZGİNLERİ.4 KOLOPHON; KOLOPHON'UN ATLARI VE KÖPEKLERI 19.08.2020 tarihinde yayınlandı ve 4372 kez okundu.
İYON GEZGİNLERİ.5; PRİENE; ANTIK ÇAĞIN YEDİ BİLGESİNDEN BİRİ: PRİENE’Lİ ADALET BİLGESİ BİAS 02.09.2020 tarihinde yayınlandı ve 2891 kez okundu.
İYON GEZGİNLERİ.6 ; MİLETOS / MİLET FİLOZOFLARIN ŞEHRİ 09.10.2020 tarihinde yayınlandı ve 4143 kez okundu.
İYON GEZGİNLERİ 7; ERIYTRAI... KADIN KÂHİNLERİN KENTİ 11.11.2020 tarihinde yayınlandı ve 5828 kez okundu.
BATI KARADENİZ KIYISI VE KÜRE DAĞLARI MİLLİ PARKI: BÖLÜM.1 ÇEŞM-İ CİHAN AMASRA. 18.11.2020 tarihinde yayınlandı ve 2632 kez okundu.
BATI KARADENİZ KIYISI VE KÜRE DAĞLARI MİLLİ PARKI BÖLÜM.2 BARTIN’DAN CİDE’YE… 27.11.2020 tarihinde yayınlandı ve 3820 kez okundu.
BATI KARADENİZ KIYISI VE KÜRE DAĞLARI MİLLİ PARKI BÖLÜM.3 CİDE; KANYONLAR, MAĞARALAR, SAHİLLER… 05.12.2020 tarihinde yayınlandı ve 2836 kez okundu.
BATI KARADENİZ KIYISI VE KÜRE DAĞLARI MİLLİ PARKI BÖLÜM.4 ŞENPAZAR, AZDAVAY PINARBAŞI; KANYONLAR, ŞELALELER, SONBAHAR… 05.12.2020 tarihinde yayınlandı ve 3544 kez okundu.
YERALTINDAKİ PAMUKKALE: KAKLIK MAĞARASI 02.02.2021 tarihinde yayınlandı ve 3620 kez okundu.
MOSTRA'LIK BİR KARNAVAL 11.04.2021 tarihinde yayınlandı ve 2631 kez okundu.
FUTBOLUN MABEDİ NOU CAMP BARCELONA 04.06.2021 tarihinde yayınlandı ve 2434 kez okundu.
12 SAATTE DOĞU KARADENİZİN SAKLI MÜCEVHERLERİ... 22.06.2021 tarihinde yayınlandı ve 1989 kez okundu.
PİSAGOR'UN VATANI SAMOS ADASI 25.06.2021 tarihinde yayınlandı ve 5941 kez okundu.
FADO'NUN BAŞKENTİ: LİZBON BÖLÜM 1 24.07.2021 tarihinde yayınlandı ve 3727 kez okundu.
FADO'NUN BAŞKENTİ: LİZBON BÖLÜM 2 24.07.2021 tarihinde yayınlandı ve 3566 kez okundu.
FADO'NUN BAŞKENTİ: LİZBON BÖLÜM 3 SİNTRA, CABO DA ROCA, CASCAİS 24.07.2021 tarihinde yayınlandı ve 2932 kez okundu.
SAPPHO'NUN ADASI: LESVOS / MİDİLLİ 08.08.2021 tarihinde yayınlandı ve 4968 kez okundu.
5 GÜNDE KUZEY İTALYA BÖLÜM 1: BOLZANO & SOPRABOLZANO 28.08.2021 tarihinde yayınlandı ve 3049 kez okundu.
5 GÜNDE KUZEY İTALYA BÖLÜM 2: AŞKIN KENTİ VERONA 29.08.2021 tarihinde yayınlandı ve 2505 kez okundu.
ŞAVŞAT’IN SAKLI GÜZELLİKLERİ: PERİ BACALARI 12.09.2021 tarihinde yayınlandı ve 2283 kez okundu.
AHLAT SELÇUKLU MEYDAN MEZARLIĞI: ANADOLU’NUN TAPUSU 24.10.2021 tarihinde yayınlandı ve 1949 kez okundu.
ADANA’YA GİDEK Mİ? BİR İZMİRLİNİN GÖZÜNDEN ADANA. 24.10.2021 tarihinde yayınlandı ve 2320 kez okundu.
NEMRUT KALDERASI KRATER GÖLLERİ 14.12.2021 tarihinde yayınlandı ve 1686 kez okundu.
HAKKARİ STELLERİ: DOĞU ANADOLU'DA SAVAŞÇI ÇOBANLAR 06.02.2022 tarihinde yayınlandı ve 2999 kez okundu.
TERKEDİLMİŞ KARTAL YUVASI: LÜBBEY 06.02.2022 tarihinde yayınlandı ve 2746 kez okundu.
ÇEKYA’DA MASAL KASABA; CESKY KRUMLOV 23.02.2022 tarihinde yayınlandı ve 1951 kez okundu.
SEDLEC’İN KEMİK KİLİSESİ, KUTNA HORA. 23.02.2022 tarihinde yayınlandı ve 2697 kez okundu.
KENTLER VE İZLENİMLER: HALLSTATT...ITALO CALVINO'DAN ESİNLENEREK... 10.03.2022 tarihinde yayınlandı ve 1559 kez okundu.

MEHMET CENGİZ TÜMER
Diğer yazıları
BU DA CABASI; HEİDELBERG 01.01.2019 tarihinde yayınlandı ve 6195 kez okundu.
GELİNCİĞİN HÜZNÜ 12.04.2019 tarihinde yayınlandı ve 3955 kez okundu.
DEVRİMİN 60. YILINDA KÜBA 13.06.2019 tarihinde yayınlandı ve 3970 kez okundu.
KÜBA'DAN PORTRELER 13.06.2019 tarihinde yayınlandı ve 3286 kez okundu.
İYON GEZGİNLERİ ; GİRİŞ 24.03.2020 tarihinde yayınlandı ve 4294 kez okundu.
MOSTRA'LIK BİR KARNAVAL 11.04.2021 tarihinde yayınlandı ve 2631 kez okundu.